Friday, May 9, 2008

Ada kE paTUt?!

kalo last few days kak lady put up an N3 'toooot' coz geram dgn servis kat bank tu,arini ..in fact dr semlm aku terpanggil nak tulis N3 nie...

last nite,kami sekeluarga excited nak gi cari DVD cartoon utk DQ.since dia lately dah reti duduk diam depan tv tgk Dvd plus dia pun dah boring ngan DVD collection yyg sedia ada,so keluarlah kami menuju ke bandar yg berhampiran.bandar ni kalo dlm bahse omputih 'earing' hehe.


puas belek2....tgk2,tanya itu ini kat tokey DVD tu..we bought 9in1 b@rbi3 movies, 3in1 animals cartoon movies and 'p.s i love you' movie hehe of coz utk mommy ler.


it was quarter to 10 pun by the time we're done at the dvd shop....aku yg tak dinner lg (kandaku & DQ dah alas perut skit kat umah td) tiba2 kelaparan laks.so,off we went to kedai makan.


sampai kat restoran di 'matahari jalan' tu,we decided to eat kat luar je sbb takde parking,kenelah duk kat luar senang skit nak alihkan kete nnt.


dah siap order,makanan aku pun dah sampai...elok jer aku abis makan,EA yg dr tadi duk dlm baby carrier dia tu pun dah rimas dan minta diangkat.being a loving mommy(hehe...saje masuk bakul angkat senirik) aku pun dokong lah EA.tak sampai 10sec aku dokong EA,tiba2 sekepol asap rokok menerjah muka EA dan aku dr belakang.EA lak tgh facing belakang.....GOSHHHHHHH!aku terus bangun seraya menoleh ke meja belakang.


come on lah.....i know it's an open space,smoking area...but plissss lah.pikiaqlah skit,ur table n my chair were like 5inch jer jaraknye.can't u see there's a baby??tak bley ke hembussssss jer asap racun tu ke arah gelfren ko tu??!!tak pun,ask me to move ke..i dun mind if u ask me to do so before u nyalakan rokok racun tu....arghhHHHHHHH...yg lagi geramnye dia bley wat muka tak bersalah apatah lg say SORRY.


bila aku dah beralih ke kerusi yg berdepan ngan perokok tak de perasaan dan budi bahasa tu...aku tgk the boy tu pakai baju pink...ARggHHHHH,lagilah aku menyampah!


yup!i do hate pink...really really hate pink!eventho it's a sweet colour.sampaikan there's one time,i was so angry with kandaku..(masa tu dia tgh nak pujuk balik dinda dia lah..hehe time tgh clash ler ni..haha)aku gi jumpa kandaku pakai pink shirt.kandaku bila nampak jer aku terus kata
'marah sgt ke u kat i sampai sanggup pakai pink..sapernye baju tu?' .baju tu memang bukan aku punya pun,pinjam kawan nye..haha.


ok ok...berbalik pd budak laki berbaju pink itew.....ishhhh,memang ler sampai sudah tu,dia wat muka bodoh jer...dok control encem.kebetulan alk order DQ lambat sampai...so,sampai dia bangun nak gi bayo pun...skit pun dia tak kalih tgk aku...is either dia segan dah bersalah ataupun dia 'cas best!!"


dah lah awak tu mengeluarkan asap yg beracun,pastu tak pk org lain lak.kot ye pun,pk lah kalu kene kat adik senirik ke,anak senirik ke...ape perasaan ko nnt?yg nyatanye dia takkan terpk tu seme,sebab kalo dia pk..dia takkan merokok!!eeee gerammnye sampai sekarang dok terasa lagi....memanglah merokok tu hak masing2 kan...tapi,ape2 pun biarlah bertatasusila skit bile nak merokok tu....eeeeee,geramlah tak tau mcmana nak cakap nie.satu jer ler pesanan ku utk budak tu......

********haVe a Nice daY,do come again,ya!********

9 comments:

Anonymous said...

sorry nak tergelak..donno if u're more angry at him for wearing pink or for the smoking..ahaks..tapi kan , budak cam tuh patut hukum tendang jer. tendang kat bontot.

tulipurple said...

adiejin
wahh bagussnye kalo hukuman itu bley diexecutedkan...sah2 masuk suratkhabo,fofular mcm bro jin gak..hehe

Kak Elle said...

I can't stand people who smoke saya yg rasa tak leh bernafas.

He hates pink kenapa pakai pink...eh I LOVE PINK TAU...haha

Cat Cat said...

Geram jugak bila Cath baca entri ni, tulip. Entahlah, kekadang orang cam ni pikir tak guna otak... Otak udang lah orang kata.. Geram tol...

Lee said...

Hi tulipurple, nice blog. Love your tulip clock.
Couldn't help smiling at that 'Sam Seng' kedai.
I've seen some hilarious ones old days during my travels all ove, and if I remember there was...
'Hu Kan Fatt'. In JB there was one kedai, "Soh Kan Wee'.
Then there was, 'Teh Kan Fatt'.
Gosh, thankfully saya ta'dapat these kinds of names, ha ha.
Happy mothers day to you, best regards, Lee.

Anonymous said...

Mama baca pun geram gak. Kalau hembus kat kita yang adults ni, kira masih ada logicnya lagi. Ini kat baby pun dia boleh buat tak nampak....memang tak gi sekolah la kot....

tulipurple said...

kak elle
asap rokok,memang merimaskan!
hehe..i know u love pink..maklumlah ade bfren mr pink-panther..hehe

*****************************
catcat
i guess lah that boy byk sgt makan otak udang=petis masa makan assam laksa...hehe.tp,dia mmg 'mengjengkel'kan that nite!!

tulipurple said...

u.lee
thanks for comin ere :).
been to ur house...wahhh,u really enjoy writin eh?talkin about diff language diff meaning can create thousand of stories,rite....

*******************************
mamafami
tu laa pasall....bdk tu kalo gi sek pun,tak blajo agaknye,titonnn jer...geram!!

tulipurple said...

u.lee
thanks for comin ere :).
been to ur house...wahhh,u really enjoy writin eh?talkin about diff language diff meaning can create thousand of stories,rite....

*******************************
mamafami
tu laa pasall....bdk tu kalo gi sek pun,tak blajo agaknye,titonnn jer...geram!!