Thursday, December 17, 2009

whaT Do U tHink....?


teringat perbualan between my sister n me last nite...one of her friends pernah berkata (kwn laki)
'pompuan kalo tgk laki org...teringat kat laki senirik,tp laki kalo tgk bini org..teringat kat bini org'
ku tergelak gak masa tu....tp bila difikirkan balik..ishhh,payah gak camtu kan...bahya gak tu.
apa2 pun berbaliklah pd tujuan sebenar perkahwinan itu dan yg penting tugas kita sebagai hamba_Nya,menggalas segala amanah yg diberi untuk diperhitungkan di akhirat sana nanti...bak kata dr. Fadzilah Kamsah 'ingatlah..sesuatu yg melawan fitrah,nikmatnye adalah palsu dan tidak akan kekal...'

Selamat menyambut Maal Hijrah 1431,semoga kita semua dpt melangkah ke tahun baru dgn lebih cemerlang dan sentiasa berjalan ke arah kebaikan..biarpun sedikit cuma,tapi jika ia nya penuh istiqimah adalah lebih baik dari tiada langsung,insyaAllah.

kepada kandaku...selamat ulangtahun perkahwinan yg ke-5,best gak 2kali sambut ulangthn ikut 2kalendar ni ek..(hadiah pun kene 2 gak ler)hihi,terima kasih Tuhan kerna menciptakan dia untukku,ikatkanlah kasih sayang di antara kami berlandaskan keimanan kepadaMu.amin.

********************have a NiCe day,do come again,ya!******************

13 comments:

en_me said...

kaaaanss.. ehehe, salamm akak itteww

Zareda Norman said...

tulip

ayatnya gini 'tengok anak org teringat anak sendiri, tengok bini orang lupa bini sendiri' heheheeh.. selalunya kalau kawan -kawan kak zar ckp gini memang kena ketuk ler.. tak baikkan dorang ni..

salam Maal Hijrah Buat tulip

tulipurple said...

en_me
haaa itu mengiyakan ker statemt itew ka?jgn notty2 tau..ihiks'

tulipurple said...

Zareda Norman
OoOoo...ni ayat yg lain plak,tp sama maknanye ek.ketuk jgn tak ketuk kak..hihi.

sya said...

Salam Maal Hijrah...Tulip

Kak Anie said...

Salam Maal Hijrah buay Tulip & family

mother of two said...

salam maal hijrah dari sy juga..
gituler kan.. kalau dah l.e.l.a.k.i..hehehhe

mush, brecht & nora said...

salaam maal hijrah buat tulip sekeluarga = ) salaam ber snow dari belgium.

MULAN said...

tengok orang, tengok diri kita ni..!!! ada mata, ada mulut, ada hidong.. semua nya cantik la...

mata tengok cantik je, bila nafsu tengok, tu yg lain jadinya kot..

eh.. kalau jumpa brad pitt depan mata, tak hensem ke? tak berdebar ke... hahahahhahaaaaaaa...

tulipurple said...

sya
lama tak nampak akak...harap sihat belaka ya.
salam maal hijrah.

********************************
Kak Anie
salam maal hijrah pd akak sekeluarga juga.

tulipurple said...

mother of two
gitulah kan..kita p.e.r.e.m.p.u.a.n gak yg sopan,lagi ayu gitu..auuwww!

tulipurple said...

mush
takmo salam2 jer...kirim ler snow tu ke sini sekali..ihiks'

tulipurple said...

MULAN
hihihi...sib baik sy tak minat brad pit..berdebar2 je kot,fengsan idok ler..ihiks'
betul tu sis...parah kalu dah tgk dgn nafsu sekali.